woensdag 2 januari 2013

Hoe het begon

In 2010 wilden we wat langer op vakantie gaan (4 weken) en langer op 1 plek blijven. Dat zette me aan het denken.........wat neem ik mee om te doen?
Mijn hobby van die tijd, schilderen, vond ik wat lastig om mee te nemen en om op een camping te doen. De gemiddelde afmeting van mn schilderijen ligt ook bij 1 vierkante meter.


 Dus, nee, schileren is niet handig.
Toen wist ik het: HAKEN!!! Op internet bij een site van Muy Malo vond ik een leuk jurkje. Bijpassend catania katoen gekocht en alles in een tasje mee! Lekker schoon en neemt weinig ruimte in beslag. Handig!
En..........ik vond het heel leuk om te doen. Omdat ik meer ervaring had met naaiwerk had ik een papieren patroon mee met de goede afmeting voor mt 74.
Hier het resultaat. Zoals de draagster nu zelf zou zeggen: Ja oma, je bent gelukt!!  Dus een nieuwe hobby was geboren. Inmiddels liggen mijn schilderspullen op zolder te wachten.
Groetjes, Nelleke

3 opmerkingen:

  1. Nou Nelleke, ben heel blij om jouw blogje te ontdekken en wat goed dat je opnieuw het haken hebt ontdekt. Wat afwisseling maakt het des te leuker toch ? Groetjes vanuit België, Sybille.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een prachtige schilderijen maak je!
    ik ben ook heel vaak in afrika te vinden.
    prachtige mensen en even zo mooie natuur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hi, kan je mij vertellen hoe ik aan dit haakpatroon kan komen, waar kan ik het kopen. Vind hem echt zo gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen