zondag 14 juli 2013

Alpine shawl 3

Intussen heb ik alweer wat verder gehaakt aan mijn Alpine shawl.
Qua garen en afmeting kom ik wel goed uit maar.
ik heb nog eens op ravelry gekeken bij de gemaakte exemplaren van de shawl.
Wat ik mooi vind zijn de shawls met weinig patroonherhalingen.

Daarom ben ik hem gaan maken. 
En wat ik tot nu toe heb is veeeel kleiner qua patroon.
Ook mooi, maar niet wat ik bedoelde eigenlijk.
Ik heb haaknaald 3,5 gebruikt, maar wat als ik nu een dikkere naald gebruik.......
Dus een beginnetje gemaakt met naald nr 4


OK.... dat ziet er al beter uit. Maar ook bij deze afmeting heb ik bij 4 patroonherhalingen  nog niet voldoende hoogte voor een ruime shawl.
Nou ja, ik ben nu toch aan het proberen, volgende dikkere haaknaald.
Oeps, dat wordt dan  6!!
Wat maakt het uit, proberen maar:


Dat lijkt op de afmetingen van de diverse exemplaren die ik het mooiste vind.
Dussss, uithalen en met naald 6 opnieuw haken?
Ja, ik denk wel dat dat het wordt.

Want dit hierboven zou het worden als ik doorga, en dit


vind ik het mooiste.


Groetjes, Nelleke

9 opmerkingen:

  1. Ik begrijp wat je bedoelt Nelleke, maar de ene is gewoon perfect voor de zomer en de andere voor de winter! Wel door gaan hoor, ik vind m prachtig!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De laatste is inderdaad de mooiste, maar niet de warmste. Maar ja, wie mooi wil zijn moet pijn lijden!
    Groetjes
    Mariet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Poeh, ik zou niet kunnen kiezen. Vind ze beide mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De sjaals op de eerste en laatste foto zijn echt prachtig. Ik kan me voorstellen dat je wilt dat jouw sjaal zo wordt.

    Succes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben nu bezig om met haaknaald 6 de sjaal opnieuw te haken. Hopelijk wordt hij nu een beetje zoals de voorbeelden.
    Bedankt voor jullie reacties. Helpt toch om door te zetten ;-).
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig patroon en een goede keuze (haaknaald 6)!

    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Nelleke, eindelijk je blog weer gevonden! Dit is een prachtig patroon, en inderdaad, volgens mij, het mooist met een grotere naald. Ben benieuwd naar het eindresultaat

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen