donderdag 17 januari 2013

Dekentje

Bij Jeanet zag ik een paar foto's van werkelijk prachtige granny square dekens/kleden. Ze zijn gemaakt door clothogancho een echte kunstenares. 
Nu hoef ik natuurlijk niet te herhalen wat ergens anders al door veel mensen wordt gelezen, maar één van die mooie ontwerpen herinnerde mij aan mijn eigen maaksel:

Een babydekentje van catania katoen.
Niet dat dit te vergelijken is met die grote schitterende ontwerpen, maar de kleur en verdeling van de granny's deden me hieraan denken :-).
Waarschijnlijk zal er uit mijn handen ook wel nooit een zo groot tapijt komen. Dit dekentje is al kleiner geworden dan de 1e planning. 
Ik heb het dekentje voorzien van een fleece achterkant, gewoon met de naaimachine ertegenaan gestikt. Dat maakt het katoen wat warmer voor deze kleine gebruikster.


Groetjes, Nelleke

3 opmerkingen:

  1. Beste Nelleke,
    Al surfend kwam ik op jouw leuke blog terecht. Wat een prachtig patroon van het babydekentje! Zou je het patroon willen delen?
    Alvast hartelijk dank!!
    Kreatieve groeten van Anna.
    http://annashaakwerk.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het patroontje van de granny"s komt uit het boekje "Granny squares haken", van Stephanie Göhr, Melanie Sturm en Barbara Wilder. Deze granny wordt "boeketje" genoemd. De kleuren heb ik zelf bij elkaar gezocht en zoals ik al zei, ook de afmeting. De omgehaakte rand heb ik ergens op internet gevonden en paste wel bij de rest. Daar heb ik geen patroontje meer van.
      Ik hoop dat ik je zo voldoende heb kunnen helpen.
      Groetjes, Nelleke

      Verwijderen
  2. wauw wat maak jij mooie dingen, ga je maar even volgen. Ik word eind van het jaar voor het eerst oma en ik ben druk bezig met een baby dekentje, heb al 30 vierkantjes, nog 78 te gaan. Denk dat ik het net als jou maar aan de achterkant ga voeren met zachte stof. Bij jou zit hij echt heel mooi in elkaar. Ben jaloers. Ben zelf niet echt een blogger, zit meer op facebook. maar ik kom zeker regelmatig even op je blog kijken.Groejes,

    BeantwoordenVerwijderen