zondag 6 oktober 2013

poessie mauw

Het lijkt wel of ik alleen maar shawls haak de laatste tijd.
Ook nu is er weer één bijna klaar.
Maar tussendoor ben ik even bezig geweest met iets anders:
een knuffeltje afgemaakt


Hij stond al weken/maanden bijna klaar op de kast.
1 Pootje met een mislukt slofje en met de helft van de snorharen.
Dat slofje, dat was het probleem.
Ergens bij hobbydoos, echtstudio of iets dergelijks had ik dit gratis patroon gevonden.
Een foto van deze poes, met slofjes (laarsjes) aan.
En de staart met de diagonale strepen.


Maar het patroon gaf alleen de beschrijving van de standaard 4kante poes. Niets over staartstrepen en slofjes. Ook de 2e kleur die voor de kop is gebruikt moest ik improviseren.
Nu bleken staart en kop wel te doen.
En die slofjes voor de omkrullende puntjes van de pootjes leken me wel een goed idee ;-).
Alleennn...
lukte het me niet om snel een goed passend slofjes hiervoor te maken. Wat dan ook nog eens gevuld goed moest blijven zitten om die punt heen,  grrrrrrr.
Dus toen was ik het inenen helemaal zat.
Dus heeft hij tijden met 1 half vastgezette slof en 3 snorharen gestaan.

Nu was het tijd om hem af te maken. Slof weg, daar heb ik geen zin meer in en laatste 3 snorharen vastzetten.
Die snorharen heb ik gemaakt van een draad katoen (ca 25 cm) waarin ik op ongeveer 5 cm een knoopje heb gemaakt. Toen heb ik die 5 cm draad stijf gemaakt met textielverharder.
Het soepele deel van de draad heb ik gebruikt om de snorhaar vast te zetten en het knoopje zorgde ervoor dat hij mooi op de "huid" bleef zitten.

Al eerder haakte ik een poes.


Dit armloze exemplaar vond ik ook ergens op het net. 
Van allebei lukte het me niet meer om het patroon terug te vinden. Sorry.
Maar als je mocht gaan zoeken; mijn exemplaren lijken heel sterk op het origineel ;-D.

Zoals bij de reacties staat: de laatste poes kun je hier bij Grietje Karwietje vinden. Zij heeft hem ontworpen en het patroon geschreven! Hij heeft zelfs een naam: Poes Poekie!!

Thuis hebben ze een plekje in de knuffelhoek gevonden samen met soortgenoten.


Nu gauw verder met de crescent shawl van Fenna garen.
BIJNA af ;-).


Groetjes, Nelleke

7 opmerkingen:

  1. Nou, je hebt toch al een aardige verzameling bij elkaar gehaakt! Krijgt de kat eigenlijk nog voorpootjes, of blijft hij (rode katten zijn meestal katers dus daar ga ik maar van uit...;)) zoals hij is? Ben alweer benieuwd naar je shawl!
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gezellige verzameling! Ja soms heb je dat, dat je even blijft steken in een project. Even aan de kant en later weer oppakken werkt vaak het beste.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo.
    Als ik zo naar die poes zonder armen kijk lijkt het wel een patroon van Grietje karwietje.
    Die heeft de rode kater op haar blog staan, zo te zien heeft hij geen voorpoten.
    http://grietjekarwietje.blogspot.nl/2012/01/haakpatroon-poes-poekie.html
    Succes Willemina.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt helemaal gelijk! Thnx! Nu kan ik mijn tekst aanpassen :-).

      Verwijderen
  4. Wat een aparte poes. Lekker vrolijk.
    Past mooi bij de verzameling.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is je poes Poekie mooi geworden zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Grietje! Een compliment van de ontwerpster telt altijd dubbel ;-)

      Verwijderen