donderdag 13 maart 2014

Fallen Leaves 2 of het wonder van katoen :-)

In mijn vorige blogpost heb ik uitgebreid verteld over mijn zwarte Fallen Leaves sjaal.
En het garen daarvoor :-)))))))))))).
Het eindresultaat van die overpeinzingen was dat ik bij de lokale wolwinkel nog een paar bolletjes zwart katoen in wat glanzender uitvoering heb bijgekocht.

Toen weer kalm aan verder gehaakt.
Ja, ik moest wel kalm aan doen want mijn linker duim-polsgewricht begon heel snel gemene pijnscheuten te geven als ik bezig was. Errug vervelend als je verder wilt :-(.

Dus eerst maar 1 bol Belisia ophaken.
Toen 1 bol zwart katoen van Katia .
Die ik met haaknaald 4 moest haken bleek na een paar toeren (Grrr.). Door met de 4,5 verder te gaan werd dit stuk ineens wijder dan het eerste deel:  
uithalen!
Precies de lengte van 2 hele blaadjes kon ik haken met deze bol.

Nu terug naar naald 4,5 en de Belisia.
Nog 2 bollen opgemaakt.

En toen werd het steeds duidelijker.
"Het wonder van katoen".
Oftewel
dat katoenen vest wat steeds groter wordt
die trui die bijna jurk wordt
die sjaal die toch niet zoooo lang was(?)

Ja hoor!
Echt waar!
Tot nu toe van de 7 bollen Belisia 3 gebruikt + 1 Katia.
Lengte nu 105 cm! Waarvan maar 20 cm voor de Katia!
Oftewel bijna 30 cm per bol!
Met 7 bollen Belisia heb je genoeg!!

Niet dat er dan veel overblijft ....
En  er moet ook nog franje aan ....
Maar toch......
Apart spul .... katoen!!!!

En ik heb er echt geen spijt van dat ik de andere zwarten erbij heb.
Ik houd wel van die subtiele verschillen.
Zoals hier in de andere sjaal die ik deze weken haakte



Gehaakt met Unicat in jeansblauw. De rechterhelft is net een paar nuances lichter dan de linker.
Mooi vind ik dat :-)
(Patroon van Marie Wallin uit Rowan Holiday Crochet: Lela Scarf).

Ook in mijn zwarte Fallen Leaves kun je bij de juiste lichtval het kleurverschil zien:

Hoewel het hier meer lijkt op 2 shades of grey :-))

Nu wil ik weer 2 bollen ander zwart ophaken (DMC en nog een andere Katia).
Maar kalm aan jammer genoeg.
Hoe ik dan het laatste stuk ga doen wordt iets om over te dubben terwijl ik verder haak ;-).
Sowieso nog meer Belisia:
mooi, prettig hakend garen. Het gehaakte voelt ook fijn aan.
De DMC waar ik nu mee ben begonnen is losdradig en dat is altijd irritant haken. Nee, geef mij dan maar de Belisia. Dat wordt wel de hoofdmoot van de sjaal. 

Ik denk dat ik de sjaal "Leaves in Shades" ga noemen :-).


Groetjes, Nelleke




6 opmerkingen:

  1. Oeee, sexy! 2 Shades of Grey :o)) Nee, even serieus, allebei de sjaals zijn prachtig! En die eerst ga ik nu natuurlijk ook doen met Unikat, dat begrijp je! Ik maar piekeren over een passend patroon, ga ik even bij Nelleke langs, wordt het zomaar in mijn schoot geworpen!

    Ik hoop dat het gauw beter gaat met je hand, hoor. Wat is dat toch lastig, he? Zo veel inspiratie en zin en dan zo rustig aan moeten doen... Bah. Maar wát je doet is geweldig, dus hou vol!

    Liefs,
    Annemarie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Doe je voorzichtig met je duim!
    Ik heb ook een paar jaar terug een overbelaste duim gehad van het haken,
    hij was bijna een keer zo dik!
    Je sjaal wordt erg mooi!
    Leuk dat het ook een sjaal met verhaal wordt, elk draad z'n eigen verhaal maakt hem nog bijzonderder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig weer je werkstukken. Jij gaat toch ook als een speer he ondanks je handicappen. En natuurlijk heb ik brei en haakwerk mee voor in de trein . Ik brei de Wurm muts alvast voor de Kerstmarkt........ Een heerlijk breiwerkje, lekker handzaam met snel een leuk resultaat. Lieve groet vanuit rotterdam waar ik in een cafe zit te internetten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vervelend zo'n opspelend duim-polsgewricht als je net lekker door wilt haken. Doe er maar voorzichtig mee, want met overbelasting wordt het er vast niet beter van.
    Prachtige sjaals en mooie subtiele kleurnuances.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi nelleke maar pas op met de duim ,dat heb je met die bezige bijtjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi met die nuances!! Hopelijk heb je niet teveel last van je duim. Mijn arm wil hier ook geregeld niet mee en daar wordt ik echt 'chagrijnig' van :-)

    BeantwoordenVerwijderen