donderdag 7 augustus 2014

Cate's wrap

Voordat ik ga vertellen over mijn laatste affo ;-), 
eerst een welkom voor mijn nieuwste volger die het ronde aantal van 100 vol maakt.
Net zo welkom overigens als de eerdere 99!

Ik heb het altijd wat bijzonder gevonden dat de waardering groter is voor de klant/bezoeker/baby of wat dan ook die een mooi aantal vol maakt.
Zelden worden de trouwe eerste klanten/bezoekers/baby's enz. gevierd.
En dat ga ik nu ook niet doen :-)))))).

Wat ik wel ga doen, 
is nadenken over hoe ik een leuke give-away voor al mijn volgers kan doen
ergens in de eerste maanden van volgend jaar.
Als ik dan gestopt ben met werken
(heb toch wat moeite met het pensioen-woord :-(]
heb ik meer tijd om wat te maken en te organiseren.
En die give-away is dan vooral omdat de volgers, en hun reacties, van blogland zo'n fijne omgeving maken!!

Maar dat is nog even wachten op 2015 dus :-D.
Voor nu eerst mijn gehaakte sjaal.
Wel weer ééntje met een verhaaltje:

Toen ik vorig jaar oktober bij Jeanet een breicafé meemaakte was Charlotte daar ook, bezig met de Sonnensegel sjaal. Ik vond hem prachtig!!
Gemaakt met appelgroene Traumseide en regenboogkleurige Invicta Colour.
Ook de kleuren spraken me erg aan, dus deze keer voor mezelf ook maar hetzelfde garen meegenomen.

Dan moet je die strengen zijde (Traumseide) wel eerst tot werkzame kluwens opwinden.
En dat valt niet eens mee.
Ook niet met een wolwinder en een wolmolen.
Want de zijde is natuurlijk prachtig glad, ennnnn   glibberig.
De draden glijden van de kluwen,
waardoor ik op een gegeven moment maar besloot om kleinere kluwens te maken 
(en dus de draad {zonde, zonde, zonde} door te knippen).

Maar goed, met die vertragingen erbij was intussen de sjaal van Charlotte helemaal klaar.
En in de winkel in Arnemuiden te bewonderen.
WOW!!!!
Maarre, het model was toch wel wat anders geworden dan ik eigenlijk wilde.
Hmmmm. Wat nu??
Na wat speurwerk vond ik de nymphalidea sjaal, die op een vergelijkbare manier kleurstrepen heeft.
Alleen is deze sjaal gebreid en ik wilde eigenlijk liever haken :-).
Blijkt dat dezelfde sjaal ook in een haakuitvoering  bestaat: cate's-wrap.
OK!! Daarmee aan de slag!!

Behoorlijk bewerkelijk, want de hele sjaal wordt in vasten gehaakt.
En dat werkt met die dunne zijde ietwat lastig.
Ook het krullen van je werk is niet fijn, kijk maar:
Lees alles hierover (en ik zag ook dat ik in herhalingen ben vervallen) in mijn blogspot aflevering van februari.

En dan kan het maar zo gebeuren dat de klad er in komt.
Heb ik er "even" geen zin meer in.
Blijft hij zo liggen.
Steeds verder naar achteren schuivend, tot uiteindelijk uit beeld.
Uit het oog, uit het hart :-).
Lekker met andere dingen bezig.

Tot ik 2 weken geleden weer bij Jeanet was
om een sjaal door te knippen.
En daar ook Johanna zag
met een heel leuk, kort en smal sjaaltje om.
deed me denken aan mijn Cate's wrap.

Al met al
ik heb mijn draden afgeknipt, en afgehecht
heb het sjaaltje verder geblockt
en hij is nu KLAARRRRR!



Hier kun je goed zien hoe open het wordt als je de dunne zijde haakt met haaknaald 4 mm.



En ik heb hem al een paar keer gedragen


(en dan voor de spiegel proberen een goede selfie te maken, pffffff :-)]


Groetjes, Nelleke

En daarnet kreeg ik een mailtje op ravelry van de ontwerpster van de sjaal, of mijn foto ook bij de patroonpagina "mag". Nou, natuurlijk mag dat!! Hoe cool is dat :-)))))))))))!

.







15 opmerkingen:

  1. Wat een mooie sjaal! Oh dat krullende werk en die glijdende zijde....ik kan heel goed begrijpen dat je daar niet blij van werd ;-) Maar als ie klaar is, dan is al dat 'leed' snel vergeten en kan je gaan pronken en genieten van alle complimenten. Die ga je vast krijgen, want op de foto is hij al mooi, laat staan in het echt!
    En gefeliciteerd met je 100 volgsters, ik ben blij dat ik daar eentje van ben, want ik geniet iedere keer weer van je berichtjes.
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super van jou Nelleke om toch door te bijten en hem af te maken want vind hem prachtig. Ook de kleuren zijn heel mooi. Kleuren die je met heel wat kunt combineren. En de selfies beginnen er al op te lijken, gewoon nog wat oefenen :-)
    Fijne dag nog, groetjes Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het lijkt een hele onderneming geweest te zijn, maar het resultaat mag er zijn! Heel leuk dat de shawl is gehaakt, geeft voor mij weer inspiratie (een gebreide shawl ook, maar of ik daar ooit aan durf..). Ik zoek nog steeds naar een garen dat een mooi kleurverloop heeft, niet prikt, niet te zwaar is (en niet te al te prijzig...). Als ik dat gevonden heb, ga ik ervoor!
    Dat je binnenkort lekker meer vrije tijd krijgt voor de leuke dingen van het leven (familie en je passies) gun ik je van harte! xx
    Annasoer :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel heel mooi . En wat goed dat je toch hebt doorgezet. Ik heb uiteindelijk de Leftie met d traumseide ook afgemaakt maar heb nog veel over. Ik vond het vreselijk om mee te breien.heb nog geen idee wat ik met die bol ga doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig, en dat met die zijden draad! Het effect is heel mooi, al kan ik me goed voorstellen hoe geconcentreerd je hebt moeten haken.
    En ja, bij die selfie zit de telefoon (camera) in de weg, hihi. Maar ik kan het toch wel zien, hoor....
    Fijne dag, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd met 100 volgers en dat is mooi en dik verdiend.weer een prachtig werkstuk,goed gedaan en mooie kleuren.
    Lekker gevoel als er dan weer wat af is .
    Groet marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oe... gladde zijde... respect! Hij is erg mooi geworden, eer van je werk! Maar goed dat je hem af hebt gemaakt. Het is nu perfect weer om hem vaak te dragen. En nog op Ravelry ook, VET!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow Nelleke hij is wel erg mooi geworden!
    Het is een echt zomersjaaltje geworden zo, super.
    Weet je dat je blogpost op een geweldig goed moment komt...
    Ik had garen en een idee maar de praktijk viel toch een beetje tegen en dus was ik zoekende naar een nieuw idee.
    En laat ik nou gek zijn op dit soort sjaals maar ik kwam altijd alleen de breivarianten tegen.
    En nu leg jij zomaar een haakvariant in mijn schoot!
    Dus jij weet wel wat ik ga beginnen binnenkort ;)
    Ik hoop maar dat het de droomzijde was die voor de vertraging zorgt,
    want dan heb ik daar geen last van.
    Al geeft dat de sjaal natuurlijk wel dat beetje extra....
    Bedankt voor het delen en veel plezier van je pronkstuk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ok ik beken, ik heb gewoon echt het geduld niet om van een patroon te werken....
      Ik ben gewoon te eigenwijs en bovendien moet ik snappen en zien wat ik moet doen en niet klakkeloos een beschrijving volgen.
      Conclusie: het idee was leuk maar het is het niet voor mij.
      Maar: het heeft me wel aangezet tot een eigen idee/ontwerpje.
      Dus: het was wel inspiratie :)
      Dankjewel Nelleke!

      Verwijderen
    2. Hahaha, zo zie je, het komt altijd van pas. Ik vond het een rottig geschreven patroon en heb al snel m'n eigen (heeel simpele) beschrijving gebruikt.
      Het grappige is dat jij, door geen patroon te gebruiken nog meer je eigen creativiteit gebruikt!
      Eigenlijk gewoon winst.
      Ben heel benieuwd wat het nu wordt.

      Verwijderen
  9. Nou moe... Wat een leuke verrassing bij mijn "herintrede" in Blogland: prachtig Af Ding van Nelleke! Hij is echt waanzinnig mooi! Die kleuren zijn inderdaad heel prachtig. Weer eens wat anders! Ik zou het denk ik niet aandurven, dat appeltjesgroen, maar bij jou en je haarkleur staat het heel mooi. Ik ga gauw even de rest van je blogposts lezen. Fijn weekend!

    Liefs,
    Annemarie.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een mooie sjaal. Is jouw versie nu kleiner geworden dan de oorspronkelijke versie of begrijp ik dat verkeerd uit je verhaaltje?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, inderdaad. Ongeveer één derde kleiner dan volgens het patroon de bedoeling was.

      Verwijderen
  11. Gaaf patroon! Heb hem meteen ook maar bij mijn favorieten gezet. :) Wat heb jij een prachtige creatieve oplossing gevonden, wauw!

    BeantwoordenVerwijderen