donderdag 31 juli 2014

Zeeuwse knoop (of knop)

Ja, daar begint het al mee: is het nu knop of knoop.
Ik weet dat ze wel als knopen gebruikt werden maar ook als sieraden.
Het kan vast allebei :-))))))).

Een tijdje geleden zag ik bij knoopjesz-haken.blogspot.nl hele leuke gehaakte Zeeuwse knopen.
Nu zijn die er wel meer, kijk maar hier bij de foto's in de zijlijn.
Alleen die van Knoopjeszhaken vond ik mooier en hij leek me ook kleiner.
En na een mailtje kreeg ik de link naar een filmpje.

OK, meteen kijken op deze vrije dag om 8.30 uur 's morgens.
Wacht ik pak er gelijk wat garen bij om mee te haken.
Da's tenslotte het handigste, meteen stap voor stap meedoen :-).

Heldere uitleg en goed te doen patroontje.
Leuk!!!
Met haaknaald 3 gemaakt, nog wel redelijk groot geworden: doorsnee ca 5 cm.
Nu heb ik ook nog heel dun wit katoen .....
Hmmmmmm .......
En een haaknaald 1,5..
OK, ook maar proberen.

Dat wordt nog leuker :-))).

Intussen bedacht dat ik de grootste cadeau geef aan mijn zieke schoonzus.
En voor de leut helemaal versierd met pareltjes.
Er een lintje aan en een dichte achterkant gehaakt, ietwat gevuld met fiberfill.

Ik heb nog zitten denken aan een geurvulling, maar geuren zijn toch wel specifiek. 
Zeker als je ziek bent kun je niet alle geuren waarderen.
Dus ze mag er zelf wat opspuiten :-).

Hier zijn ze




Ik vind ze helemaal leuk!
Dankjewel Jolanda :-).

groetjes, Nelleke

Ps. en zo was stiekem m'n hele ochtendplanning naar de haaien ;-))))). Moest ik me nog haasten voor de afspraak met de fysiotherapeut.

8 opmerkingen:

  1. Zoooo, da's leuk zeg! Heel chique. Zal ze vast blij mee zijn.
    Goed gedaan met die geur. Zou zonde zijn als de geur tegenstaat en ze daarom niet van jouw mooie kno(o)p kan genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt leuk zeg ,en lekker toch gewoon niets huishoudelijks maar heerlijk even haken ,ja ik biecht het meteen op soms zit ik om 07.00 al te naaien of breien .heerlijk wie doet me wat!!!!,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste Nelleke,
    Nou die knop is schitterend geworden hoor!
    Kreatieve groeten van Anna.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die pareltjes op de grote kno(o)p doen het hem helemaal voor mij. Daarmee heb je er een zeeuwse kno(o)p van gemaakt zoals ik die me tenminste voorstel. Hij staat in ieder geval op mijn to-do-list.
    Je zus is er vast heel blij mee (beterschap voor haar, maar ook voor jou want je moest naar de fysio?)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat prachtig geworden. Zal in zwart ook heel mooi zijn..... Lieve groet Baukje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig Nelleke!! Het is volgens mij Zeeuwse Knop. Maar oorspronkelijk waren het knopen aan mannenhemden ;) In ieder geval maakt dat niet uit voor jouw mooie resultaat, ik vind ze schitterend geworden. Kan ik bij je op les ;) Lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Toevallig hier bij jou beland en wat een leuke blog. Ben gelijk volger geworden.
    Kende de Zeeuwse knoop niet tot daarjuist maar vind hem ontzettend knap gemaakt.
    Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen