maandag 8 april 2013

kroontje

Deze maand komen er natuurlijk heel veel vlaggen, kronen en aanverwante artikelen voorbij.
Sommige snel klaar projectjes en sommige hele grote.
Zo vond ik dit wel heel apart en leuk
Dit is de gebreide Bea van lupineke
Bij de haakheksen vond ik deze leuke foto van de toekomstige koning in gebreide versie. 
Deze koninklijke breisels komen uit het boek "De Oranjes" van Fiona Goble. 

Wat ze wel een beetje missen, is EEN KROONTJE!!
Maar die heb ik gemaakt.
Het is een prinsessenkroontje, dus niet voor de pappa of de oma :-).
hier vond ik het patroontje.

Om het nog koninklijker te maken heb ik er een parelkroontje van gemaakt. Ik wou iets haken met kraaltjes en dit was er heeel geschikt voor ;).
Dit is hem geworden.
Even in de textielverharder en voila!

Er wordt al druk mee gespeeld en de kroon houdt zich uitstekend!
Hier mijn prinsesje:
Die kan er toch zo bij op het bordes!!!

Groetjes, Nelleke

4 opmerkingen:

  1. Dat heb je ook nog even tussendoor gedaaan. En je kleindochter kijkt er al echt koninklijk bij, het staat haar prachtige en wat zal ze pronken met haar oma die zo knap is!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och, wat ontzettend leuk Nelleke!! Zie ik daar zomaar ineens mijn eigenste Bea op jouw blog, ha ha! De nieuwe koning is inmiddels ook in de maak. En wat een prachtig kroontje heb je gemaakt met die pareltjes erin verwerkt! Jammer dat we je morgen niet meer zien, wie weet.. tot binnenkort weer een keertje? Lieve groetjes Lupineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtig koninklijk kind!! dat zie je zo aan de kroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hartstikke leuk, dat kroontje! Je bent zo te lezen altijd heel veel aan het maken (of aan het plannen iets te maken), leuk!
    Benieuwd naar je volgende project... groetjes:)

    BeantwoordenVerwijderen