maandag 11 november 2013

Eliza shawl 5

Ik was hem al bijna vergeten :-); de Eliza shawl!!
In maart er voor het laatst over geschreven.
In april er voor het laatst aan gewerkt.

Dat was onderweg naar Griekenland, in de auto en op de veerboot.

deze foto heb ik gemaakt op het bed van de hut die we aan boord hadden.
Daarna tot gisteren niet meer aan deze shawl gebreid (was een beetje te warm op schoot in Griekenland :-)]
En als iets eenmaal bij de UFO's ligt....................

Bovendien bleef het me toch dwars zitten dat zoveel breisters hadden geklaagd over de vorm van de shawl.
Dus hij lag wel lekker in zijn ritszakje boven :))).

Tot het kouder werd.
En ik helemaal into shawl-maken was.
En dacht aan die mooie kleuren.
(De andere Kauni shawl, de Wingspan, die ik gemaakt heb, heb ik aan een vriendin gegeven).
Dus, deze moet afgemaakt worden.
Ik kan er altijd nog een pocho van maken bedacht ik, als hij niet groot genoeg is om om te slaan.

Hier een foto van hoever ik nu ben

Hij ligt op mijn andere grote omslagdoek.
En dan blijkt dat hij niet veel groter meer hoeft.
De uitwaaierende onderste rand wordt ongeveer 8 cm breed, samen met de rest van deze patroonrand  is hij dan iets groter dan de andere shawl.
Dus, als de breispieren in mijn arm geen pijn meer doen, weer verder.

Wordt steeds nieuwsgieriger naar het resultaat :-))).

Groetjes, Nelleke

11 opmerkingen:

  1. O Nelleke, wat prachtig. Die kleuren, schitterend gewoon! Ik zou zoiets ook nog eens willen maken, maar durf er niet goed aan te beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ook heel benieuwd naar het eindresultaat, wat een prachtige kleuren en zoals het nu lijkt wordt het vast heel erg mooi.
    Gr. Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. die is al prachtig zeg.. mooi dat patroontje!!! ben benieuwd hoe die er uit ziet alstie helemaal klaar is!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Supermooi! Gelukkig gered van de UFO berg! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een juweeltje! Die verdient het echt om afgemaakt te worden. Je wordt al blij als je alleen de kleuren maar ziet en dan ook nog een beeldig patroon.. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Héél mooi, die is al mooi maar gaat vast nog mooier worden. Trouwens, ik zag laatst in een winkel een omslagdoek liggen die op eentje van jou lijkt. En met de naam Nelleke er op. Verkoop jij jouw spullen in een winkel?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, zo groot is mijn productie niet. Het maakt me wel nieuwsgierig: waar was hij te koop en op welke sjaal van mij lijkt hij? Weet je dat nog toevallig?

      Verwijderen
  7. Ik ben mee nieuwsgierig naar het resultaat, wat een mooie kleuren!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een kunstwerk wordt het. En wat erg is dat hè dat je lijf soms protesteert.... Zal de leeftijd wel zijn ha, ha.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, kan maar zo. Vroeger iig niet zo snel last van overbelaste spieren ;-)

      Verwijderen