vrijdag 17 juli 2015

Fusion-Cardigan 5: update

Ik had veel tijd om te breien deze weken
En dat heb ik gedaan :-)
Maar waarom ben ik hier nou zo fanatiek 
 aan het proberen dit vest af te krijgen??

Dat kan ik me zelf dan best eens afvragen
(het is tenslotte veeeeel te warm om nu te dragen)
En ik ben er zo'n beetje uit  ^_^.

1e. Op 23 juli heb ik een afspraak voor een workshop
om te leren  de sari te breien.
de wol hiervoor heb ik al in huis maar nog  niet gewonden 
en voor de 23-ste moet ik ook het boordje breien.
Als ik naar die kleuren kijk denk ik dat alleen nog maar daar mee bezig wil zijn
DUS DAN MOET DIT VEST AF ZIJN.

2e. Nog veel belangrijker dan nr 1
Ik heb nog nooit een kledingstuk voor mezelf gebreid
Alleen de mislukte poging van 2,5 jaar geleden
Die dus veeeeeel te groot bleek
(een heupomvang van 1.40 m !!)

Maar dit Fusion vest
lijkt goed te gaan passen
dus ben ik razend benieuwd of ik inderdaad straks gewoon 
EEN MOOI GOED PASSEND VEST HEB GEBREID!!!

3e. Ik vind dit Fair-Isle rond breien leuk om te doen
de kleuren bepalen en zien hoe het onder je handen groeit.
En doordat je best veel verschillende kleuren en patronen hebt
blijft het spannend.

4e. Met het fuseren van 2 patronen
heb ik aardig veel te improviseren en uit te rekenen
en dat vind ik ook leuk :-)


Al met al
voordat je het weet
ben je een heeeeel eind op streek
Ik ben nu bezig met de knoopsgaten rand
(of -bies, zoals de dames op fb me geleerd hebben ^_^)
Da's dan weer wat minder leuk breien
vanwege de averechtse fair-isle toeren
gaat toch minder vloeiend met breien.

Allez, hier wat prentjes
De halsboord is klaar
Al die draadjes die je hier ziet zitten in de "steek"
dus die hoef ik niet af te hechten
dat doet de naaimachine voor me :-).

Ik heb hem geknipt!!!
Dat was natuurlijk best spannend!
niet zozeer dat knippen, maar meer: Hoe pas het vest??
Tja, dat viel mij ietsje tegen.
De mooi aansluitende pasvorm
maakte blijkbaar ook gebruik van wat rek in het breiwerk
De open ruimte tussen de 2 voorpanden vond ik best grooot 
Ook was het breiwerk door het naaien in de hoogte opgerekt
oftewel: middenvoor is langer dan middenachter.
Dat had ik wel verwacht en dat wordt opgelost door de knoopbiezen en het blocken.

De rechter knopsgatenbies met daarin 16 knoopsgaten ;-)

Het is jullie misschien opgevallen 

dat ik op de foto's alleen nog de binnenkant heb laten zien ;-)

Dat is om nog een echt TADAAAAH- moment te kunnen hebben

als hij inderdaad klaar is.


Wordt vervolgd!


Fijn weekend en lieve groet,Nelleke






10 opmerkingen:

  1. Hahahaaaa! Je voerde de spanning zo hoog op, dat ik dacht dat er op het einde een tadaaaaaah zou komen. Maar we moeten nog wat langer in spanning zitten, begrijp ik :-))) Groot gelijk! Knap en goed dat je dit eerst af aan het maken bent, want die sari.... wauwiewauwie.... daar wil je dan niet meer mee stoppen!
    We hebben nog heel wat moois van je tegoed, leuk!
    Fijn weekend!
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha Sandra, nee ik heb weer zo'n treuzel moment met die averechtse fairisle toeren. En dan ga ik een logje schrijven enzo :-))))0

      Verwijderen
  2. Leuk die Sari! En ook leuk om dat in een workshop te doen (al is het misschien niet echt nodig met jouw brei-ervaring?). Heel begrijpelijk dus dat je nu je vest wilt afmaken. Mooi een stok achter de deur voor die nare biezen (die vind ik ook nooit fijn om te breien...). Jammer dat de pasvorm nog niet perfect is, maar misschien valt dat mee wanneer de biezen eenmaal klaar zijn, spannend!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wojoow, je heb hem geknipt! Wat spannend. En nu eigenlijk alleen nog afwerken. Ooooh, wat ben ik benieuwd naar het tadaaaaah moment! Maar dat zal vast niet lang op zich laten wachten schat ik.
    Tot snel, haha!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh ik kan het me zo voorstellen dat je even doorbijt want die SARIE is ook niet meer uit mijn gedachten ,zo leuk .
    Maar ik ga eerst nog op verf cursus en heb ook nog 6 projecten onder handen, heerlijk zo'n hele week veel breien.Lekker bezig ben je met heel leuke dingen en je vest gaat vast zitten als een huis .....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook heel leuk om te zien en te lezen, hoor, deze tussenfase :-) Ik houd er wel van, zulke "wordt vervolgd"-verhalen!
    Succes met de laatste loodjes!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Reuze benieuwd naar het eindresultaat wetende dat dit een prachtcreatie gaat zijn. Nog even en we mogen meegenieten :-)

    Fijn weekend, liefs Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je houdt ons aardig in spanning hoor Nelleke! Maar ik ben zeker dat dit een prachtig vest gaat zijn waar je heel trots op zal zijn! En die sari, de kleurtjes zien er al goed uit, heel benieuwd wat dat zal worden.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je durft wel! En nog steeds vind ik de kleuren en patronen die je gebruikt prachtig, het komt vast wel goed met de pasvorm: je houdt toch van een uitdaging?! Maar een Sari: die zijn toch meters lang?? Ben weer heel nieuwsgierig waar dat over gaat.... Heel veel succes met je vest! Groetjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig ziet het uit, maar die pasvorm......brrrr, dat is voor mij nou precies de reden dat ik nooit aan zo,n bewerkelijk vest zou beginnen, want het idee dat het dan toch niet goed zit, om te griezelen, en dat weet je pas als het klaar is. Suc6 er mee.

    BeantwoordenVerwijderen