maandag 20 juli 2015

Fusion-Cardigan 7 : TADAAAAAAAHHH !!!!!!

Supertrots
en blij
laat ik hier zien

MIJN ALLEREERSTE GEBREIDE KLEDINGSTUK!!!

Mijn  Fusion Vest.

Gebreid met de Nomad-kit van
CHRISTEL SEYFARTH
en de inbreipatronen daarvan

volgens het patroon van 
KATE DAVIES:
de "Epistrophy"

Met een aardige portie van mezelf om e.e.a. tot een samenhangend geheel te breien.

Foto's



Kijk, op de pop toont het toch minder, misschien omdat dat maatje 34 is en ik niet :-).

Detail van de knoopbiezen
En de binnenkant van de knoopbiezen.

Nog even wat info:
Wol: 100% wol, 2-ply
Naald:  3,5 mm en 3 mm (ben tijdens dit breien fliefd geworden op de Hiyahyja's),
de effen toeren heb ik met een enkele draad, 1 maat kleinere naald gebreid.
Begonnen: rond 22 juni
Klaar: 20 juli
Gebruikte hoeveelheid wol: 319 gram
Over: 305 gram.

Nou wachten op de koudere dagen ...... (^_^)


Groetjes, Nelleke



29 opmerkingen:

  1. PRACHTIG!!!
    Heel mooi en het staat je geweldig! Heel veel plezier ervan gewenst, ik denk zomaar dat dit wel gaat lukken :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Nelleke, hele GROTE complimenten hoor, hij is prachtig!!!!! Hij past perfect en hij staat je hartstikke goed! Je bebt de mouwen opgestroopt, gewoon omdat dat lekker zit? (of zijn ze te kort of te lang :-) ?
    De knopen staan er geweldig bij, je biezen zijn mooi egaal.
    Kortom...je hebt een meesterwerk afgeleverd!!!!!
    Heel veel plezier bij het dragen en het ontvangen van al die welverdiende complimentjes!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje Marjan :-).
      En die mouwen ... in de eerste foto's met knopen dicht had ik ze niet opgestroopt, ze passen perfect! Maar die foto's waren niet goed en bij de 2e had ik ze dus nog opgestroopt :-/.

      Verwijderen
  3. Dat kan tellen als tadaah-moment! En is dit een eerste kledingstuk? Niet te geloven. Wat een gevoel moet dat geven om de vest te dragen. Geniet er maar van!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is een hartstikke leuk vest geworden ,en zoals ik al eerder zei super snel zeg en dan je eerste vest niet te geloven je maakt allemaal prachtige dingen .je zal er vast veel plezier van hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aaahhhh... Nelleke.... Ik ben sprakeloos... Zooo mooi!
    Een dikke vette pluim! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een geweldig mooi vest!! En wat een talent heb jij toch! Kom je het nog een keer live laten zien? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah Jeanet, vanaf komend weekend hoop ik je weer geregeld op te zoeken :-D

      Verwijderen
  7. Gefeliciteerd! Hij is echt mooi geworden <3 Je mag trots zijn op jezelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat knap gedaan en wat een leuk patroon en..... het staat je goed :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fantastisch complimenten hoor. hopen dat je het voorlopig alleen maar op een hangertje mag bewonderen en nog niet aan moet maar komende winter zul je de show stelen. groetjes astrid
    http://dutchknittylolmetwol.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  10. GEWELDIG Nelleke!
    Jij kan echt alles volgens mij! Niet te geloven dat je nooit eerder een kledingstuk maakte. Van de winter met trots dragen, maar eerst nog even van de zomer genieten hoor!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Als dit je eerste gebreide vest is voor jezelf en het is ZO mooi, dan zou ik zeggen: ga zo door! Het staat je prachtig en het zit als gegoten zo te zien! Je bent ook erg goed in kleuren combineren vind ik, ook mijn smaak!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Op z'n Zeeuws dan maar: BUUTENHEWOON!! Complimenten Nelleke, wat prachtig gemaakt :))) Lieve groetjes en hopelijk neem je hem mee naar Zeeland, zodat ik hem in het echt kan bewonderen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Absoluut Stefanie!! Ik neem gewoon alles wat ik de laatste maanden heb gemaakt mee :-). Vanaf maandag zijn we weer heel geregeld op ons plekje te vinden. Heb er mega zin in om daar weer te zijn en om jullie allemaal weer te kunnen ontmoeten!!

      Verwijderen
  13. Supermooi. Het vest staat je prachtig. Jouw eerste gebreide kledingstuk is meteen een topper. Ik kan me voorstellen dat jij uitkijkt naar de koudere dagen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Whoehoe hoe schoon is dat wel niet! Geweldigst schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Jezus...5 keer mijn reactie? Dat ligt aan de Fransen...die snappen er hier niks van! 😀

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, nu sta je er 8 keer op. Zal ik er maar wat verwijderen???

      Verwijderen
  22. Het is een prachtig vest geworden. Bijna niet te geloven, dat je het zonder brei ervaring hebt gemaakt. Je hebt talent.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Nelleke hier is maar 1 woord voor: SUPERMOOI!!! Terecht dat je dit met trots toont, zo'n kunstig breiwerk dat je gemaakt hebt door die patronen door mekaar te gebruiken. Het staat je echt beeldig! Dit ga je nog heel veel dragen op koude dagen, zeker weten! Grote bewondering voor dit kunstbreiwerk.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen