maandag 11 februari 2013

gehaakte omslagdoek

Hopelijk is iedereen de foto van Baukje's prachtige shawl een beetje vergeten. 
Want hier is mijn laatste affo:


Een gehaakte omslagdoek van Drops Design 
Het garen is Favorito van Schachenmayr. Het is een mix van katoen met polyacryl/polyamide en voelt prettig warm aan.
Ik heb de Favorito vorig jaar gekocht bij Jeanet in Arnemuiden. Zij droeg toen een col gemaakt van dit garen en mijn plan was om ook die col te maken.
Maar daar kwamen andere breisels tussendoor en de tas met patroon en bollen garen bleef liggen.
Tot ik dit patroon tegenkwam, wat ik door het ruiteffect heel leuk vond. Toen schoot me inenen die tas uit Arnemuiden te binnen :-).
Dit is een detail van de shawl, waarin je ziet dat het een makkelijk te haken patroon is.
Ik heb haaknaald 4,5 gebruikt en 4 bolletjes van 50 gr (105 m). 
Afmeting van de shawl is:
breedte: 135 cm
lengte in het midden: 75 cm
Ik dacht hem vooral 's zomers als omslagdoek prettig te vinden maar nu
draag ik hem als sjaal. Erg lekker zit hij in die jas die eigenlijk een te wijde hals heeft maar verder wel leuk is.
('t is een beetje een vreemde foto: ik heb mezelf gekiekt met de spiegelreflex :-)]

groetjes, Nelleke

10 opmerkingen:

  1. leuk geworden hoor! En dat hij lekker draagt is nog het allerbelangrijkste.
    Je pakje is op de bus hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. (Nou, dat is wel heel benieuwd!)
    Ik vind de gehaakte shawl die jij hebt gemaakt ook heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ben ook wel heel benieuwd, maar was eigenlijk niet van plan om het 2 x te zijn ;-).
      Dank voor je compliment!

      Verwijderen
  3. Hij is heel erg leuk geworden! Heerlijk materiaal om mee te werken, he?
    Groeten,
    Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja inderdaad heerlijk garen. Zacht en warm, terwijl het toch veel katoen heeft. Het is ook schoon op, ong 0.5 m over.

      Verwijderen
  4. Beste Nelleke,

    Ik vind hem prachtig geworden! Wat een leuk patroon zeg.
    Kreatieve groeten van Anna.
    http://annashaakwerk.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi Nelleke, wat een beeldige sjaal. Vind het ruitpatroon mooi maar kan hem niet vinden op Drops Design, is een ander patroon. Heeft iemand het patroon alsnog voor mij? Bvd

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hi Nelleke, wat een beeldige sjaal. Vind het ruitpatroon mooi maar kan hem niet vinden op Drops Design, is een ander patroon. Heeft iemand het patroon alsnog voor mij? Bvd

    BeantwoordenVerwijderen