zondag 8 november 2015

Anatolia 3: update

Tijd voor een update :-).

Het eerste deel is klaar wat betreft het breien:
dat is voor- en achterpanden
met onderste deel van het armsgat.



Dat armsgat zorgde nog voor wat hersengymnastiek:
Want, ik brei dit allemaal in het rond
Gelukkig, want ik was vast gek geworden van averechts met 3 draden Fair Isle breien!!
Dan zie je niet wat je doet en je moet steeds aan de "verkeerd" kant draden zekeren
heel lastig vind ik dat.
Maar het armsgat is zo op de chart getekend
dat je dan wel voor en achterpand heen en weer breiend links en rechts mindert:
Nou, dat zag ik niet zo zitten ;-)
Dus bedacht dat ik het maar met knipbies ging doen
En dan ziet het er zo uit:

Ongeknipt dus.
Dat wordt een volgend klusje

Nu moet ik aan de mouwen beginnen.
Daar moet ik eerst even op studeren in het grote boek ;-).

Dus ben ik bezig geweest met de 4e kleur van deze breedste rand:
Zo ziet het er uit na het breien met 3 kleuren
En zo met de 4e kleur opgemaasd

En hier heb ik een 5e kleur geborduurd, eigen idee ;-)



Zie het verschil tussen links en rechts
De mooie "krullen" vallen rechts niet erg op
en dat verstoort het evenwicht in de kleurverdeling.

Dus vanaf nu kan ik breien aan de mouwen afwisselen met
borduren, mazen en knipbies zigzaggen en knippen!!
Dat laatste doe ik ws eerst
Dan kan ik hem ook weer even passen
Hoewel, dan is er geen weg meer terug ;-).
Op een ander goed passend vest leek de maat OK,
dus daar vertrouw ik maar op.

Fijne dag verder
Lieve groet, Nelleke


15 opmerkingen:

  1. Jee, wat een spannend project is dit weer! Ik vind het erg leuk: je maas- en borduursteken, dat geeft het beslist iets extra's. Knap hoe je dit allemaal zit uit te deken, en uitvoert, het wordt vast weer een zeer bijzonder kledingstuk. De kleuren zijn fantastisch!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi, mooi, mooi! Leuk dat je verschillende technieken kunt afwisselen in één project.
    Zelf heb ik ook eens armsgaten gemaakt met een knipbies, want dat breit inderdaad een stuk lekkerder en overzichtelijker. Maar toen ik later de mouwen innaaide, viel de dikte van de naad me tegen. Nu komt dat natuurlijk ook omdat ik op pennen 4 breide, jij bent met dunnere pennen bezig toch? Dan heb je vast een betere naaddikte!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een projekt is dit weer en al dat gepuzzel, niets voor mij..... Maar heel knap dat jij dat allemaal maar doet, wel met wat hoofdbrekens denk ik. En dan nog het probleem of het wel zal passen...... Daar moet je maar niet teveel over nadenken, je zou er nog slecht van gaan slapen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ongelofelijk wat een extra kleurdiepte dat mazen en borduren oplevert.
    En wát een mega klus!
    Ik zou denk ik ook snel gaan knippen en passen :-)))
    Succes!!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh ik vind hem helemaal top en dat mazen erop echt super mooi en leuk idee ,nou dat gaat goed zo te zien en slim die knip bies .

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Manmanman hoe ingewikkeld allemaal...
    Knipbies? Ik zou nog in geen honderd jaar weten wat dat is! pffff.
    Maar die pull wordt/is ongelooflijk mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Waw, ik kan alleen maar met open mond bewonderend naar je foto's staren...
    Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook ik ben zwaar onder de indruk van je lef en doorzettingsvermogen!
    Het is echt helemaal jouw ding dit breiwerk.
    Ik vind het ontzettend leuk om te volgen hoe het allemaal gaat...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Toveren met breinaalden en mooie kleuren wol, dat vind ik dit.
    Ik vind het super mooi en heel erg knap wat je hier maakt.
    Fijne nieuwe week,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik doe het je niet na :) Wat een klus weer! Maar stiekem denk ik dat je dat juist de uitdaging vindt en wat wordt het weer prachtig! Kijk uit naar het eindresultaat (helemaal mijn smaak!) Veel plezier en groetjes, Annasoer ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. TJonge Nelleke, hoe doe je het steeds weer? Jij kan al meegaan met Astrid DutchKnitter (lol met wol), die maakt ook zulke kunstwerken en ontwerpt zelf. Maar jij ontwerpt ook je eigen vest op deze manier, echt grote bewondering!!!! Snap niet hoe je het durft en hoe het je telkens weer opnieuw lukt. Geweldig! Spannend kijken we allemaal toe tot het af is om dan met verbazing weer te zien dat je alles tot een goed eind bracht en een prachtig vest gebreid hebt.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat ongelooflijk ingewikkeld! Maar wel heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Nelleke,
    Eergisteren toevallig je blog ontdekt. Geweldig. Wat een brei-bijtje ben je. Ook veel herkenning. Zelf pas net de wol herontdekt en een blog daarover begonnen, vnl over sokken. Leuk om te zien hoe anderen met wol bezig zijn.
    Groetjes Chantal (bontewol.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen