zondag 13 januari 2013

21

Op een aantal blogs, bv bij lupineke en blij-dat-ik-brei stonden deze dagen foto's van de blogschrijfsters in hun jonge jaren. Toen ze ongeveer 21 waren.
Heel leuk om te zien en te lezen wat er zoal in hun leven omging in een tijd dat we nog nooit hadden gehoord van internet.
Automatisch ga je dan ook zelf terugdenken en foto's zoeken.
Dus, ziehier
In mijn leerlingen-tijd op de OK. Lang geleden ;-D, toen er zelfs nog vrijwel geen disposable spullen waren en we katoenen OK-mutsen omknoopten.
Ook was het niet gebruikelijk om foto's te maken, alleen ter gelegenheid van het afscheid van een collega mocht het een keer.
Dit was in het Diakonessenhuis in Groningen. Ik vond het werk heel leuk, maar had nooit verwacht dat ik het zo lang zou blijven doen. In die tijd was de verwachting dat je stopte als je kinderen kreeg. 
Dat heb ik ook gedaan, ben wel na 8 jaar weer begonnen als part-timer. Dat is inmiddels al weer 26 jaar geleden. En nog steeds vind ik het een heel boeiend en leuk vak.

I love to oper8

Als toegift 2 zelfportretjes, 1 van ong 20-jarige en 1 van ca 5 jaar geleden.
Ach ja, de tijd vliegt voorbij, zeggen we dan. Alleen ben ik nog altijd een "rooie". Nu met wat hulp van de kapper :-).

Groetjes, Nelleke

2 opmerkingen:

  1. Geweldig om je ode foto en portretten te zien! Enne...ook niet veel veranderd hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat grappig he om zo even terug te kijken. Ik heb ook op de OK gewerkt (deel van de opleiding gedaan tot rugklachten roet in het eten gooide)en wij hadden ook nog gazen om ons hoofd hoewel dat toen wel langzaam werd vervangen door disposables. Wat een prachtige portretten kun je schilderen. Ik ben erg benieuwd naar je breisels. Succes met je trui.

    BeantwoordenVerwijderen