zaterdag 19 januari 2013

onderzetters oilily

Kleine dingetjes haken in mooie kleurtjes vind ik ontzettend leuk.
Dus toen ik deze zomer bij blij-dat-ik-brei van die leuke Oilily onderzetters zag, was ik helemaal om. Via de link naar de site van ilona en aan de slag. Een aan tal kleurtjes katoen had ik al, De goudkleurige in de handwerkzaak erbij gekocht.


Ëénmaal een paar gemaakt had ik ook al een gegadigde gevonden: mijn schoondochter vond ze helemaal mooi.
Haar verjaardag was niet ver weg, dus mijn 1e kadootje had ik zo al :).
Nu vond ik dat je eigenlijk niet zomaar een stapeltje onderzetters kon geven: er moest een bakje om!
Dat had ik in dezelfde stijl al gauw gehaakt. Alleen... het was te slap.
Hard op zoek naar iets om het mee te verstevigen belandde ik uiteindelijk bij de Blokker (!) en vond daar kunststof placemats in leuke kleurtjes. Het materiaal leek op grof borduurstramien.
Hmmmm. Daar kan ik wel wat mee:


Met draadjes van mijn haakkatoen heb ik bloemetjes geborduurd op het stramien, en het versierd met slingers van gouddraad!
Het kadootje viel erg in de smaak :-).

Groetjes, Nelleke

NB als de fotoos je bekend voorkomen: Jeanet heeft ze al eens laten zien op haar blog.




4 opmerkingen:

  1. Nelleke wat maak je toch een leuke dingen. Ik vind het onderzetterbakje enig. Wat een goed idee voor een verjaardagscadeautje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. Ze hebben ook een prominente plek bij mijn schoondochter gekregen, ik zie ze nog geregeld (zelfs nog met diezelfde kleurtjes een keppeltje gehaakt voor haar vader).

      Verwijderen