zondag 20 januari 2013

poppen maken

Lappenpoppen waren in mijn kindertijd niet mijn favoriet. Ik vond ze niet zo mooi. Maar als ik in deze tijd kind was geweest, was ik vast weg geweest van de poppen van
babiesandbutterflies . Ik vind ze nu zo leuk dat ik er zelf ook een paar heb gemaakt:


Het verhaaltje van de onderste pop gaat nog iets verder :).
Toen ik  deze gaf aan Isis was ze ong. 2 maanden oud en het poppengezichtje fascineerde haar. En al gauw begon ze ernaar te grijpen. En eraan te plukken,
ennnn.............er kwamen plukken "haar" uit die ze in haar mondje wilde stoppen. Oh nee! Geen goed idee, oma!

Na 2 poppen met steil, katoenen haar, vond ik het wel leuk om met dat pluizige, draderige garen een pruikje te maken. (In een volgende blog wil ik het maken van poppenhaar verder uitleggen). Het stond ook heel leuk, maar bleek niet bestand tegen die stevige grip van Isis.
Tja, dan toch maar een katoenen pruikje maken:


En de pop "kaal scheren".

En dan snel weer een nieuwe pruik erop

En dan vind ik eigenlijk dit katoenen pruikje zeker zo leuk geworden. :-D

Groetjes, Nelleke

3 opmerkingen:

  1. Wat zijn die poppen leuk zeg. Ik maakte er eentje, niet volgens dit patroon hoor, een jongtjes lappenpop voor onze kleinzoon , toen twee jaar oud. We hadden ons al verheugd op hoe leuk hij het zou vinden. Nou een grote desillusie werd het. Hij keek er even naar en de pop belandde meteen in een hoek en hij heeft er nooit mee gespeeld......

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, dat ken ik ook. De 1e foto van toen 1,5-jarig kleinkind met pop heb ik er ook maar niet opgezet, zo zuur keek ze.

      Verwijderen
  2. Als je me je privémail stuurt stuur ik je het patroon, het lukt me niet om het bij een commentaar te zetten. In het patroon is heen duimgehaakt dat heb ik geimproviseerd. Ik heb een vriendin die ze met kerst kreeg en zo'n beetje dag en nacht draagt, zo lekker zitten ze. Voor de meesten heb ik sokgaren egbruikt, je hebt ongeveer 40 gram nodig per paar.

    BeantwoordenVerwijderen